Co je to vlastně incentivní cesta?
Tento pojem se užívá pro cesty v rámci zaměstnání, nejedná se ale o cesty služební. Na incentivní cesty jezdí zaměstnanci za odměnu nebo jsou zváni obchodní partneři s poděkováním za dosavadní spolupráci. Vhodným synonymem pro incentivní cesty jsou tedy i motivační cesty.
Incentivní turistika je pro zaměstnavatele zajímavá v první řadě z finančního hlediska. Prestižní agentura Oxford Economics zveřejnila studii, v níž vypočítala více než čtyřnásobnou návratnost investice do incentivní cesty pro zaměstnance. Jak je to možné? Podle průzkumů mají tyto cesty největší dopad na pracovní nasazení a lepší prodeje. Dále se uvádí zlepšení loajality a nakonec i utužení vzájemných vztahů.
Pro podařenou incentivní cestu je klíčový výběr lokality a programu. Základní podmínkou je, že obojí musí být zajímavé, nevšední a nadstandardní. Zatímco u zájezdů z katalogů hraje prim cena, u incentivní turistiky se hledí v první řadě na program. Musí být postaven tak, aby cestovatel zažil něco, co v něm bude dlouho rezonovat. Toto zaměření má význam zejména pro zaměstnavatele, který cestu financuje.
Při každoročním pořádání těchto motivačních cest zaměstnanci i obchodní partneři s výjezdem podvědomě počítají a aktivně se zapojují do programu.
Incentivní cesty se často plánují dlouhou dobu dopředu. Již nyní můžeme tedy říct, že letos se jedná jednoznačně o "skokana roku". Děkujeme našim klientům, kteří se k nám pravidelně vracejí i těm novým, kteří se na nás s důvěrou obrátili.